Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště ZŠ a MŠ Střelice zajišťuje specializované pedagogické činnosti, a to na základě vyhlášky č. 72/ 2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů.
Školní poradenské pracoviště pracuje pod vedením zástupkyně ředitele školy Ing. Olgy Žilkové.
Činnost poradenského centra školy zajišťují:
• výchovný – kariérový poradce: Ing. Sylva Hradečná
• školní metodik prevence: Mgr. Zuzana Klimentová
• školní speciální pedagog: Mgr. Marcela Bezoušková
• školní psycholog: Mgr. Adéla Jedlitschková
Komunikace se školskými poradenskými zařízeními zajišťuje
školní speciální pedagog Mgr. Marcela Bezoušková, tel.: 725 331 464, e-mail: marcela.bezouskova@skolastrelice.cz.
Konzultační hodiny ve školním roce 2024/2025:
Všichni členové ŠPP jsou dostupní prostřednictvím e-mailových kontaktů, rodiče žáků mohou členy ŠPP primárně kontaktovat prostřednictvím školního informačního systému EduPage.
Zajišťujeme:
Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
• vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
• poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
• sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření
• spolupráce a komunikace mezi školou a zákonnými zástupci
• spolupráce školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními
Péče o nadané žáky
• podpora vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných
Kariérové poradenství
• kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění
Prevence a intervence školní neúspěšnosti a rizikového chování
• prevence školní neúspěšnosti podpora vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami
• průběžná a dlouhodobá péče o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení
• předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace
• průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou
• včasná intervence při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů
Metodická podpora pro rodiče a učitele
• metodická podpora učitelům při použití speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy
• spolupráce a komunikace mezi školou a zákonnými zástupci
Školní psycholog se ve škole zapojuje například do následujících aktivit:
• Poskytuje úvodní poradenskou konzultaci dítěti, které ho samo vyhledá
• Poskytuje krizovou intervenci dítěti, které se octne v psychicky mimořádně náročné situaci
• Společně s pedagogy se podílí na vytváření podmínek k maximálnímu využití potenciálu dítěte
• Podílí se ve spolupráci s třídními učiteli na posílení pozitivní atmosféry ve škole, ve třídě
• Provádí anonymní anketní šetření a průzkumy ve škole (vztah žáků k vyučovacím předmětům, výskyt rizikového chování, klima třídy apod.) a konzultuje zjištěné údaje s vedením školy, výchovným poradcem, školním metodikem prevence, třídními učiteli, při důsledném zachování anonymity jednotlivých žáků, kteří se šetření a průzkumu účastnili
• Navrhuje a provádí preventivní programy ve spolupráci s třídním učitelem a metodikem prevence.