Základní škola

ŠPP

Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště ZŠ a MŠ Střelice zajišťuje specializované pedagogické činnosti, a to na základě vyhlášky č. 72/ 2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů.

Školní poradenské pracoviště pracuje pod vedením zástupkyně ředitele školy Ing. Olgy Žilkové.

Činnost poradenského centra školy zajišťují:
• výchovný – kariérový poradce: Ing. Sylva Hradečná
• školní metodik prevence: Mgr. Zuzana Klimentová
• školní speciální pedagog: Mgr. Marcela Bezoušková
• školní psycholog: Mgr. Adéla Jedlitschková

Komunikace se školskými poradenskými zařízeními zajišťuje
školní speciální pedagog Mgr. Marcela Bezoušková, tel.: 725 331 464, e-mail: marcela.bezouskova@skolastrelice.cz.

Konzultační hodiny ve školním roce 2024/2025:
Všichni členové ŠPP jsou dostupní prostřednictvím e-mailových kontaktů, rodiče žáků mohou členy ŠPP primárně kontaktovat prostřednictvím školního informačního systému EduPage.

Zajišťujeme:

Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
• vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
•  poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
•  sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření
•  spolupráce a komunikace mezi školou a zákonnými zástupci
•  spolupráce školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními

Péče o nadané žáky
• podpora vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných

Kariérové poradenství
•  kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění

Prevence a intervence školní neúspěšnosti a rizikového chování
• prevence školní neúspěšnosti podpora vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami
•  průběžná a dlouhodobá péče o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení
•  předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace
•  průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou
•  včasná intervence při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů

Metodická podpora pro rodiče a učitele
•  metodická podpora učitelům při použití speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy
•  spolupráce a komunikace mezi školou a zákonnými zástupci

 

Školní psycholog se ve škole zapojuje například do následujících aktivit:
•  Poskytuje úvodní poradenskou konzultaci dítěti, které ho samo vyhledá
•  Poskytuje krizovou intervenci dítěti, které se octne v psychicky mimořádně náročné situaci
•  Společně s pedagogy se podílí na vytváření podmínek k maximálnímu využití potenciálu dítěte
•  Podílí se ve spolupráci s třídními učiteli na posílení pozitivní atmosféry ve škole, ve třídě
•  Provádí anonymní anketní šetření a průzkumy ve škole (vztah žáků k vyučovacím předmětům, výskyt rizikového chování, klima třídy apod.) a konzultuje zjištěné údaje s vedením školy, výchovným poradcem, školním metodikem prevence, třídními učiteli, při důsledném zachování anonymity jednotlivých žáků, kteří se šetření a průzkumu účastnili
•  Navrhuje a provádí preventivní programy ve spolupráci s třídním učitelem a metodikem prevence.